Skip to main content

IPARI PADLÓK SZAKÉRTŐJE!               telephone    +36 1 212 7265            mail   Levél küldés           place    1015 Budapest, Szabó Ilonka utca 63/c

Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Áruszállításainkat és egyéb szolgáltatásainkat jogi és természetes személyek számára az alábbi szerződési feltételekkel nyújtjuk.

  1. Szerződéskötés, írásbeliség
  2. Az MMI Atlas Kft. által kötött szerződések (különösen jelen Általános Szerződési Feltételek és az egyedi Szállítási Szerződések), valamint azok esetleges módosításai, kiegészítő és egyéb megállapodások, a megszüntetésre vonatkozó nyilatkozatok, egyéb nyilatkozatok és közlések írásban érvényesek, amennyiben ezekben a rendelkezésekben más megállapításra nem kerül.
  3. A vevői szóbeli ill. irásbeli megrendelést követő visszaigazolás átvételével, illetve a megrendelt áruk vagy szolgáltatások átvételével a Megrendelő elfogadja az Általános Szerződési Feltételeinket. A Megrendelő eltérő általános üzleti feltételei ránk nézve nem kötelezőek. Ezek sem a megrendelés elfogadásával, sem más ráutaló magatartással nem válnak a szerződés tartalmává.
  4. Árak

A szállítás, vagy a teljesítés napján érvényes árak, árengedmények a mindenkori törvényes általános forgalmi adóval növelten értendők.

III. Szállítási határidők, késedelem, részszállítások

  1. A szállítási határidők a megrendelés visszaigazolásától, azonban legkorábban a megrendelővel a gyártás kezdetéig tisztázandó kérdésekről történő végleges megegyezéstől számítandók, vagy az egyedi szállítási szerződésekben meghatározott időpontok.
  2. A gyártásnál előre nem látható, elkerülhetetlen események és egyéb akadályok, vis maior, munkavállalói bérharcok (sztrájk) és egyéb, a saját társaságunkban vagy beszállítóink üzemeiben fellépő üzemzavarok feljogosítanak bennünket a szállítási határidőnek az akadály időtartamával történő meghosszabbításra. A Megrendelővel az ilyen körülmények kezdetét és végét a lehető legkorábban közöljük.
  3. Amennyiben késedelembe esünk és ezáltal a megrendelőnél kár lép fel, a Megrendelő késedelmi kártérítést követelhet. Ennek összege a késedelem minden teljes hetére a szállítmány teljes értékének 0,2 %-a, legfeljebb azonban a teljes szállítmány azon része értékének 2 %-a, amely a késedelem következtében megfelelő időben nem, vagy szerződésszerűen nem használható. A Megrendelő a szállítási szerződéstől a törvényi előírások keretei között csak akkor állhat el, amennyiben a szállítási késedelem nekünk felróható.
  4. Amennyiben a Megrendelővel megállapodunk, hogy egy meghatározott időtartamon belül (teljesítési határidő) egy pontosan megállapodott szállítási mennyiség szállítandó le, a teljesítési határidő lejárta után a Megrendelőnek a még le nem szállított mennyiséget leszállíthatjuk és kiszámlázhatjuk. Amennyiben a Megrendelő az árut nem veszi át, a Szállító tárolási nyilatkozattal az árut jogosult felelős őrzésbe venni és a számlát a teljesítésről kiállítani.
  5. Részszállítások megengedettek, amennyiben a Megrendelő számára ez elfogadható.
  6. Teljesítés, a kárveszély átszállása, csomagolás
  7. A szállítások teljesítési helye az a hely, ahol a Megrendelő vagy képviselője (fuvarozó, szállítmányozó) az árut átveszi, vagy a Szállító az árut tárolási nyilatkozattal felelős őrzésbe veszi. Az áru átvételével vagy a tárolási nyilatkozat kiállításával a kárveszély a vevőre száll. Az átvétel során Megrendelő vagy képviselője köteles a gyári csomagolás sértetlenségét ellenőrizni, a csomagokat és árukat darabszámra átvenni. Megrendelő az áru átvételének megtagadására illetve visszaküldésére kizárólag Szállító hibás teljesítése esetén jogosult.
  8. A sérült csomagolásról vagy áruról Megrendelő köteles az átvétel helyén jegyzőkönyvet felvenni és azt a fuvarozóval, Szállító telephelyén vagy raktárában az árut átadó személlyel aláíratni. A Szállító csak abban az esetben vállal kellékszavatossági felelősséget a szemrevételezéssel megállapítható hibákért, amennyiben részletes, a tények utólagos pontos megismerésére alkalmas jegyzőkönyv készül.
  9. Az általunk szállított termékek után a környezetvédelmi termékdíj megfizetésre került, az átvett áruk után a további hulladékkezelés Megrendelő feladata.
  10. Fizetések
  11. Átutalásos fizetési mód esetén, amennyiben ettől eltérő külön megállapodás nincs, az áru vételárát előre, vagy a számlán szereplő megállapodott fizetési határidőn belül a bankszámlánkra történő átutalással kell megfizetni.
  12. Megrendelő a számla átvételét követő 10 napon belül köteles esetleges reklamációval élni. Amennyiben Megrendelő a számla kézhezvételét követő 10 napon belül a számla ellenértékét nem vitatja, és a teljesítéssel kapcsolatos időbeni vagy minőségi kifogással nem él, úgy a teljesítés elfogadottnak, a számla a Megrendelő által befogadottnak, Szállító követelése elismert, nem vitatott tartozásnak minősül. A megállapodás szerinti fizetési határidő túllépése esetén a Megrendelő késedelemben van.
  13. Megrendelő fizetési késedelme esetén Szállító jogosult a további szállításokat leállítani, illetve felfüggeszteni anélkül, hogy ez szerződésszegésnek minősülne. Szállító a további kiszállítások megkezdését biztosíték adásához vagy azonnali készpénzes fizetéshez kötheti.
  14. A fizetési késedelem időtartamára a Megrendelő a Ptk. 301/A § szerinti késedelmi kamat megfizetésére köteles.
  15. A kifizetések viszontkövetelések alapján történő visszatartása, illetve viszontkövetelésekkel történő beszámítása nem megengedett, kivéve, ha a viszontkövetelések nem vitatottak és jogerős bírósági döntésen alapulnak.
  16. Tulajdonjog fenntartása
  17. A tulajdonjogunkat valamennyi általunk szállított árun fenntartjuk a Megrendelővel fennálló üzleti kapcsolatból származó valamennyi követelés kiegyenlítéséig. Ki nem egyenlített számla esetén a tulajdonjog fenntartása a számlakövetelés biztosítékául szolgál.
  18. Amennyiben az áru, amelyen a tulajdonjogunkat fenntartottuk, dologegyesülés útján egy új dolog alkotórészévé válik, amely a megrendelő tulajdonában áll, a szerződő felek megállapodnak, hogy a Megrendelő az új dolgon részünkre ingyenesen közös tulajdont biztosít. Tulajdoni hányadunk azon áru értékének, amelyen tulajdonjogunkat fenntartottuk, az új dolog értékéhez viszonyított arányához igazodik. Tulajdoni hányadunknak fedeznie kell az általunk szállított áru ellenértékét az esetlegesen időközben felmerült költségekkel és kamatokkal együtt.
  19. A Megrendelő engedményezi részünkre a követelésének azon részét, amely a saját vevőivel szemben azon áru továbbértékesítéséből származik, melyen a tulajdonjogunkat fenntartottuk. Amennyiben az áru, amelyen a tulajdonjogunkat fenntartottuk, olyan áruval együtt kerül értékesítésre, mely nem áll a tulajdonunkban, a Megrendelő a továbbértékesítéséből származó követelésének azon részét engedményezi, mely a tulajdonunkban lévő áru számlaösszegének megfelel. Amennyiben a résztulajdonunkban lévő áru továbbértékesítésre kerül, úgy a továbbértékesítésből származó követelés ránk engedményezendő része a tulajdoni arányunkhoz igazodik.
  20. A Megrendelő visszavonhatatlanul felhatalmazását adja ahhoz, hogy a továbbértékesítésből származó követeléseinket behajtsuk. A Megrendelőnek kívánságunk esetén a vevőit az engedményezésről tájékoztatnia kell, részünkre a jogaink érvényesítéséhez szükséges minden tájékoztatást meg kell adnia és az iratokat ki kell adnia.
  21. Amennyiben az áru, amelynek a tulajdonjogát fenntartottuk, elzálogosításra kerül, vagy jogainkat más módon harmadik személyek korlátozzák, arról a Megrendelőnek bennünket haladéktalanul tájékoztatnia kell.

VII. Kellékszavatosság

  1. Szállító a szerződés szerint szállított ipari padlókra és Cobiax termékekre a jogszabályi előírások szerint vállal kellékszavatosságot.
  2. A hibákért olyan módon vállaljuk a felelősséget, hogy azokat a hibákat, amelyek álláspontunk szerint gyártási, minőségi hibák vagy mennyiségi hiányok, ingyen, 90 napon belül kijavítjuk, vagy utólagos javítással, vagy áru új vagy pótlólagos szállításával. A Megrendelőnek joga a szerződéstől elállni vagy árcsökkentést igényelni, ha a megfelelő határidőn, 90 napon belül nem vagyunk készek vagy képesek a hiba kijavítására, vagy ha a javítás a mi hibánkból nem készül el a kitűzött határidőre. A Szerződő Felek az egyéb követeléseket kizárják.
  3. Az esetlegesen kicserélt árut kérésre a Szállító telephelyére vissza kell küldeni. A kellékszavatossági kötelezettségünk teljesítésének előfeltétele, hogy a Megrendelő a felismerhető hibákat nekünk az áru átvételétől számított 10 napon belül írásban jelezze és annak megvizsgálását lehetővé tegye. Később jelentkező hibákat ugyanígy, a felfedezéstől számított 10 napon belül kell jelezni.
  4. Kellékszavatossági kötelezettségünk teljesítésének további feltétele, hogy az árut szakszerűen kezelték, műszakilag megfelelő módon, vagyis az általunk adott technológiai utasításnak megfelelően történt a beépítés. Ezt a Szállító kérésére igazolni kell, ha a kellékszavatossági kötelezettség teljesítésére vonatkozó igény merül fel. Ha az áru összetételét utólag megváltoztatták, vagy nem előírásszerűen alkalmazták, építették be, akkor kellékszavatossági felelősséget nem vállalunk.
  5. A kellékszavatossági kötelezettség – az üzemeltetési időtől függetlenül – a kárveszély átszállásától a jogszabályi keretek között meghatározott időre terjed ki. Javításért ill. új áru szállításáért, vagy pótlólagos szállításért az eredeti árura vonatkozó határidőn belül vállalunk kellékszavatossági felelősséget.

VIII. Beszerzési kockázat

Téves áruválasztás esetén nem vállalunk beszerzési kockázatot. A Megrendelő és a Szállító egyetértenek abban, hogy a katalógusainkban, nyomtatványainkban, reklámjainkban és az egyéb általános információkban lévő adatok tájékoztatások. A szavatossági kötelezettség alapját az áruhoz csatolt szállítólevélben megadott adatok és a technológiai utasításban meghatározott műszaki adatok képezik.

  1. Titoktartás

A Megrendelő és a Szállító a másik féltől megszerzett információkat mindenkor titokban tartja. Ez a rendelkezés a szállítási szerződés teljesítését követően is hatályos. A titoktartásai kötelezettség nem érvényes azokra az információkra, amelyek a fogadó fél számára már feljogosítottan, a titoktartás kötelezettsége nélkül is ismertek voltak, vagy ezt követően feljogosítottan, a titoktartás kötelezettsége nélkül váltak ismertté, vagy amelyek az egyik szerződő fél szerződésszegése nélkül, általánosan ismertek vagy azzá váltak.

Dokumentumok és adathordozók többszörözése és továbbadása csak az átengedő fél hozzájárulásával megengedett.

  1. Egyéb rendelkezések
  2. Alkalmazandó jog a Magyar Köztársaság joga.
  3. Valamely, a jelen szállítási szerződésből származó jog érvényesítésének teljes vagy a részleges elmulasztása vagy késedelmes érvényesítése nem jelenti az ezen vagy bármely más jogról való lemondást.
  4. Amennyiben egyes rendelkezések hatálytalanok vagy azzá válnak, ez nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét.

Ügyfeleink személyi azonosító adatait a jogszabályi előírások figyelembevételével tároljuk és üzleti eseményekkel összefüggésben dolgozzuk fel.

MMI ATLAS Kft.